Simțul realității – Sânge balcanic (99) poem


între nouri acvamarin

înconjurat de piscuri de gheaţă

şi de felurite animale

plăsmuite de închipuirea mea

stătea înghesuit

bunul simţ

fusese exilat

şi era noaptea cea veşnică

anunţată în toată mass-media

eclipsa totală de Lună

dar cui îi pasă

toţi dănţuiesc

şi se fericesc

că au scăpat de bunul simţ

conştiinţa plânge în hohote

sunt clipe grele pentru ea

păstraţi un moment firesc

de reculegere

s-ar putea

să fi pierdut definitiv

bunul simţ

nu vă e ruşine

să râdeţi

şi să dănţuiţi într-un

astfel de moment

zâmbiţi totuşi

a fost o ghicitoare

nu v-aţi pierdut

bunul simţ

doar

simţul realităţii.

Amedeo micut - decembrie 2006 - Foto Cosmin Stefanescu
Amedeo micut – decembrie 2006 – Foto Cosmin Stefanescu

Această prezentare necesită JavaScript.

29 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Georgiana spune:

    Frumos! Cu siguranta am sa’ti mai calc pragul! Multumesc de ping, mi-ai facut o surpriza placuta! O seara linistita’ti doresc! 🙂

    Apreciază

    1. @Georgiana
      Mulțumesc frumos pentru cuvintele calde. Firește!… te mai aștept.
      O seară minunată!

      Apreciază

  2. Pingback: INTERVIU – 2 «
  3. Florin spune:

    oare o fi valabil… ca doara nu o pierdut-o nimeni sa o gasesc eu… 😛

    Apreciază

    1. @Florin Pîcă
      M-am amuzat teribil… nu a pierdut nimeni nimic… oricum ar fi și orice ai crede, deții o doză destul de mare de bun simț iar simțul realității îl ai mai dezvoltat decât îl am eu.
      O zi bună!

      Apreciază

  4. Rusu Gigi spune:

    Ceea ce mă bucură e că bunul simţ a fost numai exilat şi nu ucis cu totul . Despre simţul realităţii , după câte se întâmplă astăzi , mă cam abţin . Cu bine …!

    Apreciază

    1. @Rusu Gigi
      Să sperăm că vor veni vremuri mai bune și bunul simț va reveni din exil.
      Vă doresc o zi plină!

      Apreciază

  5. furios4you spune:

    super tare blogul

    Apreciază

    1. @Furios4you
      Mulțumesc frumos pentru apreciere!

      Apreciază

  6. Ma bucur ca ai o pisicuta, de fapt un motanel.
    Si noi avem in familie pisici, suntem destul de multi pe-aici care iubim animalutele.
    Si poezia e frumoasa. 🙂

    Apreciază

    1. @Supraviețuitor
      Sunt fericit că apreciezi poemul și pe băiatul meu Amedeo. Suntem într-adevăr foarte mulți care iubim animalele… lucru care sincer este de apreciat.
      O seară minunată!

      Apreciază

  7. Daniela spune:

    Interesanta combinatia de concepte. Totusi, tristetea este sentimentul care pune stapanire pe cititor. Dezamagirea creata de lumea in care traim lasa acelasi gust amar oricaruia dintre noi.

    Apreciază

    1. Daniela
      Da!… este un amestec ieșit din alambicul cuvântului scris. Acestea sunt vremurile pe care le trăim, cu vicisitudinile create de oameni pentru oameni.
      Noapte bună!

      Apreciază

  8. Iulia spune:

    Aveti un pisic foarte frumos si dulce! Seamna foarte mult cu pisoiasul meu (: , singura diferenta este culoarea ochiilor! Sa va traiasca si sa va bucurati de el!

    Apreciază

    1. Iulia
      Mulţumesc frumos pentru vizită respectiv pentru aprecieri! Îmi cer scuze că nu am răspuns mai demult dar din nu ştiu care motiv mesajul tău a ajuns în spam.

      Apreciază

  9. Diana spune:

    Cosmin, prieten vechi si bun… Aseara ma uitam pe poeziile noastre din liceu, unele ale mele cu corectari si aprecieri ce-ti apartin, vreo doua ale tale……Mi s-a facut dor de tine si de prietenia noastra frumoasa si m-am gandit sa te caut pe net. Uite ca te-am gasit! Ce faci, pe unde mai scrii tu poezii Cosmin, tot in Medgidia? Mai canti? Imi e dor de tine, prietene… Nu ai imbatranit deloc!

    Apreciază

    1. Bună seara, Diana!
      Mă bucură nespus de mult faptul că ne regăsim după atâta amar de vreme chiar şi prin intermediul internetului. Cuvintele calde pe care mi le-ai scris îmi spun că ai rămas aceeaşi prietenă de care îmi amintesc ades cu drag. Stau, scriu, gândesc şi muncesc tot în Medgidia. Mi-ar plăcea mult de tot să mai vorbim… dacă nu ai nimic împotrivă acesta este numărul meu de telefon: 0722427795 Când ai timp şi bună plăcere te rog dă-mi un semn/beep pe acest număr şi te sun eu.
      Mulţumesc frumos pentru frumoasele cuvinte şi aştept un semn.
      O seară minunată!

      Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.